YHTEISÖ TANSSII RY
Yhteisö tanssii ry on yhteisötanssin ammattilaisten yhdistys, joka toimii yhteistyö- ja asiantuntijaverkostona tanssin kentällä.

Jäsenyys

Yhdistyksen varsinaiset jäsenet ovat alan ammattilaisia. Jäseneksi hyväksytään jäsenhakemuksen perusteella. Kannatusjäseneksi voi liittyä kuka tahansa täyttämällä jäsenhakemuksen. Yhdistyksen jäsenmaksu varsinaisilta jäseniltä on 28 € / vuosi, kannatusjäseniltä 20 € / vuosi ja yhteisöjäseniltä vähintään 60 € / vuosi. Liittymismaksu, joka maksetaan ensimmäisenä vuonna on 10 €.

Vapaamuotoisen hakemuksen voit lähettää osoitteeseen yhteisotanssiiry@gmail.com

Hallitus 2024

Hallituksen 2024 puheenjohtajana toimii Marja Korhola, ja hallituksen jäseninä Sonja Elonen, Pauliina Aladin, Riina Hannuksela, Elisa Lejeune, Toni Keski-Liikala ja Sarppa Seppänen-Happonen sekä varajäseninä Marjo Hämäläinen ja Tuulia Soininen.

Pauliina Aladin on tanssitaiteilija, pedagogi ja yhdenvertaisuusasiantuntija. Pauliinan työtä värittävät sateenkaarisensitiivisyys, monialaiset yhteistyöt ja liikkeestä innostuminen. Pauliina on vaikuttanut Yhteisö tanssii -yhdistyksen hallituksessa vuodesta 2018.

Sonja Elonen on tanssitaiteilija ja pedagogi, hänen työskentelynsä pohjaa nykytanssiin ja somaattisiin menetelmiin. Sonjaa kiehtoo luovan liikkeen terapeuttinen ulottuvuus ja kokonaisvaltaiset hyvinvointivaikutukset. Ohjatessa eri ikäisten ryhmiä häntä motivoi tanssin taianomaisen elämyksellisyyden mahdollistaminen osallistujille. Yhteisö tanssii -yhdistyksen hallitustyöskentelyn lisäksi Sonja on ollut järjestämässä lähivuosina Yhteisötanssifestivaalia.

Riina Hannukselalle on tärkeää olla mukana rakentamassa yhdenvertaista ja saavutettavaa taidekenttää ruohonjuuritasolta aina rakenteiden ja asenteiden tasolle. Häntä kiinnostaa tehdä näkymätöntä näkyväksi, saada ihmiset sukeltamaan liikkeeseen sekä löytää sellaisia taiteellisen työskentelyn yhteisöllisiä muotoja, jotka vapauttavat, vinksauttavat ja/tai haastavat niin tekijöitään kuin yleisöäkin.

Marjo Hämäläinen, Tanssin Pienviljelijä, on pitkän linjan tanssinopettaja ja yhteisötanssitaiteilija. Hän työskentelee Tampereella erilaisissa yhteisötanssin projekteissa koreografina, opettajana ja esiintyjänä. Marjo on Tanssiteatteri Mobitan ja Yhteisö tanssii ry:n perustajajäseniä.

Toni Keski-Liikala on tanssin ammatillinen opettaja, joka on työskennellyt erityisesti lasten ja nuorten tanssinopettajana ja ohjaajana. Hän on kiinnostunut yhteisötanssista suhteessa yhteiskuntaan, kulttuuriin sekä tanssin ammattilaisuuteen. Yhteisöllisessä toiminnassa hän syttyy tavallisuuden moninaisuudesta sekä moninaisuuden tavallisuudesta.

Marja Korhola on työskennellyt tanssitaiteilijana yli viisikymmentä vuotta. Lappeenrannasta kotoisin oleva Marja aloitti tanssijana Helsingin Kaupunginteatterin tanssiryhmässä 1973. Vuonna 1979 hänet kiinnitettiin Tanssiteatteri Raatikkoon tanssijaksi ja myöhemmin koreografiksi ja teatterin johtajaksi, eläkkeelle hän jäi 2022. Koulutukseltaan Marja on kasvatustieteen maisteri (HY 1989). Hän on koko työuransa ajan ollut kiinnostunut esityksen ja katsojien välisestä vuorovaikutuksesta ja yhteisöissä tapahtuvasta tanssista sekä organisaatioiden kehittämisestä. Tanssiteatteri Raatikossa hän loi yli kuusikymmentä koreografiaa niin aikuisille kuin lapsille sekä kehitti yleisötyötä ja loi monia yhteisötanssin hankkeita. Marja on saanut tunnustuksena työstään  Suomen Leijonan Pro Finlandia -mitalin ja Suomen Teatterijärjestöjen Keskusliiton kultaisen ansiomerkin. Yhteisö tanssii -yhdistyksen hallituksessa Marja on ollut yli kymmenen vuotta ja vuoden 2024 alussa hän aloitti yhdistyksen puheenjohtajana.

Elisa Lejeune on tanssitaiteen maisteri (TeaK 2022) ja varhaiskasvatuksen opettaja (HY 2017). Elisa toteutti Yhteisö tanssii -yhdistyksen Tanssituokioita varhaiskasvatukseen -pilottihankkeen syksyllä 2023. Lisäksi hän on ollut useamman vuoden mukana tanssiryhmä Ihanien toiminnassa ja ohjannut harrastamisen Suomen mallin tanssitunteja erityisoppilaille.

Sarppa Seppänen on tanssin kentän ammattilainen, jonka sydän sykkii intohimoisesti kannustamisen kulttuurille sekä tanssin ja liikkeen erilaisille ilmentymisen muodoille. Erityisiä kiinnostuksen kohteita sekä tulokulmia työskentelyyn hänellä ovat myös yhteisöllisyys, osallistava toiminta, tarinankerronta kehollisuuden kautta, positiiviset oppimiskokemukset sekä taiteen saaminen osaksi rakenteita. Tanssia hän pitää supervoimana, joka kuuluu kaikille.

Tuulia Soininen on tamperelainen tanssi-ja videotaiteilija. Tuulia työskentelee nykytanssin, tanssielokuvan ja yhteisötanssin parissa ja suorittaa tällä hetkellä koreografian maisteriopintoja Hollantiin. Yhteisötanssin parissa Tuulia työskentelee Pirkanmaan Tanssin Keskukselle.